Aplikant.cz poradí jak nepostupovat při reklamaci zboží

Reklamacemi a dohadováním s obchody se nikdo nezabývá rád – není divu, výsledek může být dosti nejistý a administrativa pro nezkušeného zákazníka náročnější. Nicméně pokud se vám poškodí zakoupený výrobek do 24 měsíců, máte nárok, aby obchod dodržel poskytnutí smluvené záruky. Návod obvykle najdete na stránkách obchodu, my zde níže uvádíme, na co si dát pozor a jaké chyby v průběhu reklamačního procesu nedělat.

Hodnotící portál Aplikant.cz patří do portfolia on-line aplikací společnosti 123jobs Media. Najdete zde recenze firem a zaměstnavatelů. Přidání vašeho názoru nebo recenze je velmi snadné a nevyžaduje žádnou registraci.

Pozor na čas

Jak psáno výše, je potřeba dodržet reklamační lhůtu. Pokud ji propásnete byť jen o jediný den, reklamace pravděpodobně nebude přijata. Z tohoto důvodu je také třeba mít přehled o tom, k jakému datu byl nákup uskutečněn a kdy lhůta vyprší. U větších věcí se tak hodí případně i toto datum zaznamenat do elektronického kalendáře, který vás na konec sám upozorní a v případě problému si uplynutí kdykoli a kdekoli můžete prověřit.

Doklady a dokumenty

Aby obchod mohl reklamaci začít řešit, bude potřebovat detaily o nákupu a vzniklé závadě – tedy ideálně fakturu či jiný doklad a k tomu buď přímo vyplněný formulář určený e-shopem k reklamacím anebo zkrátka popis závady, procesu jejího vzniku a možného důvodu. V tomto bodě doporučujeme tyto kroky činit s velkou důsledností a opatrností, abyste zbytečně neprotahovali nebo dokonce neohrozili úspěšný výsledek.

Jednání s obchodem

U některých obchodů je komunikace i přes moderní prostředky vcelku složitá a zdlouhavá, tím se však nesmíte nechat rozčílit nebo otrávit. Jakmile se totiž projevíte jako problematický zákazník, dost možná se vše ještě více zpomalí a k tomu bude další řešení velice nepříjemné. Proto, i když velmi dobře víte, že obchod by mohl postupovat lépe, hladčeji, rychleji a tak dále, případné připomínky a hodnocení firem si nechte až na dobu, kdy bude vše uzavřeno.

Discover

Sponsor

spot_imgspot_img

Latest

Reklamní tužky aneb jaké jsou vhodné reklamní předměty?

Marketing se v současné době zaměřuje nejenom na stanovení správné ceny nebo místa prodeje, ale jeho nedílnou součástí je i marketingová komunikace. Jejím cílem je...

Coca-Cola aneb značka úzce spjatá s Vánoci. Jak vypadá její letošní reklama?

Letošní vánoční kampaň Kouzlo být spolu (Real Magic at Christmas) společnosti Coca-Cola vyzdvihuje a oslavuje sílu sounáležitosti. Značka, která se stala synonymem vánočního období,...

Lidé myslí a nakupují více ekologicky

Prodej ovládnou v nejbližší budoucnosti bio potraviny, nákup přes internet a second handy. Nové trendy již mění statistiky spotřebitelského chování v Evropě. Evropané nenakupují méně....

Zemědělci obdrží dodatečnou pomoc

Půdohospodářská platební agentura vyplatí zemědělcům výjimečnou pomoc ze zdrojů EU ve výši 5 239 169 eur, k níž SR přiděluje dodatečnou pomoc ze státního...

Houby si můžeme vypěstovat iv zahradě

Zájem o pěstování hub nejen v průmyslových, ale i domácích podmínkách narůstá díky novým informacím o jejich gastronomických a léčebných vlastnostech. K tomu, abychom si...